99 jongleerballen - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu 99 jongleerballen - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

99 jongleerballen

Door: Fleur en de jongleerbal

Blijf op de hoogte en volg Manege

30 Mei 2018 | Moldavië, Crasnoarmeiscoe

Ik ben mijn bal. Dat is de naam die ik vandaag heb gekregen van Ron. Maar eigenlijk ben ik de blauwe bal van Fleur. Het was een superdag met veel blauwe plekken. Ik mocht mee naar de bouwplaats. En omdat er niet veel te doen was, omdat de bouwmaterialen er nog niet waren, heeft Fleur me uit de tas gehaald.

Iedereen wilde met me spelen. Omdat ik alleen maar 4 broertjes heb, hebben ze er nog 99 gemaakt van ballonnen en zand en puin. Ze waren lang niet zo mooi als ik natuurlijk. Maar voor een beginneling konden ze er best mee door. Iedereen probeerde met mij en mijn vele verse broertjes en zusjes te spelen.

Eerst die mensen met die rare blauwe shirtjes. Die nieuwe Rick deed het trouwens best goed. Door hem heb ik weinig blauwe plekken opgelopen. Maar hoewel Fleur toch echt wel heel duidelijk was, bakten de anderen er niet veel van. Gelukkig gaven ze Fiep een tennisbal… anders had ik niet alleen blauwe plekken…

En vervolgens gingen de Moldavische kinderen met mij aan de gooi. Dat deed heeeel veel pijn. Vooral als ze met mij tegen elkaar begonnen te gooien. En toch was er een kind die het wel heel leuk vond en het ook echt een beetje lukte. Daar doen we het dan voor.

Toen ik vanavond uit de bus kwam, rolde ik zomaar tegen Victor aan. Wat leuk om hem weer te zien en te horen dat ik morgen vast en zeker iets meer rust krijg. Ze moeten echt aan de slag!! Misschien jongleert aan het einde van deze vakantie heel het blauwe team en heel Moldavië eindelijk pijnloos. Wat zullen ze trots zijn op mij.

Groetjes, blauwe bal en Fleur

p.s deze blog is wat later doordat de website van waarbenjij.nu onderhoud kreeg gisteravond.

• 30 Mei 2018 - 06:13

Karin Immens :

Wat ontzettend leuk, dat we hier dagelijks mogen meegenieten van jullie reis.
    Al is het leven daar totaal anders en hard.
    Heel veel plezier en succes met de jongleerballen...... Ze gaan altijd de andere kant, dan men wil..... Misschien volgende keer iedereeen een bouwhelm opzetten als men met stenen wil jongleren

• 30 Mei 2018 - 06:23

Xavière Hoek:

Heel veel succes allemaal met bouwen.
    Het klinkt als een groot avontuur!

Groeten van Xavière en van de Kernteam Geldermalsen collega's

• 30 Mei 2018 - 07:01

Marielle:

Wat mooi blauwe bal, dat je samen met je broertjes en zusjes zoveel plezier brengt bij de kinderen daar.

Ik wens je veel fijne vluchten in de lucht en zachte landingen in dragende handen.

• 30 Mei 2018 - 07:04

Nicole:

Ha lieve schat, en alle ballen,

Wat een mooie verrassing, wakker worden, even kijken of er weer iets op de blog staat (want inderdaad gisteren lukte het niet) en jawel hoor, een bericht geschreven door m'n eigen lieve blauwe bal.

Wat is dit bijzonder origineel geschreven, leuk Fleur!
    Wat had je dan weer een mazzeltje gisteren, dat de bouwmaterialen er nog niet waren.
    Maar hopelijk kunnen jullie vandaag toch echt aan de gang, waar je voor gekomen bent.

Jullie moeten er maar op komen om ballonnen te gebruiken als jongleer allen. Leuk idee!
    Het zal wel lachen, vieren, brullen geweest zijn. En ook dat hoort erbij.
    Heel veel zonovergoten groeten van papa en mama.

• 30 Mei 2018 - 07:10

Catrien Oma Van Kayleigh :

Wij kijken smorgens ook altijd of er al wat op staat vooral opa kijk er naar uit wat jullie allemaal gedaan hebben en hoe ver jullie al zijn wij zo trots zijn op jullie en jullie doen het maar wel om die mensen te helpen oma en opa missen kayleigh wel hoor even geen gesprekjes meer maar dat halen wij wel weer in nou allemaal de groetje van opa en oma van kayleigh

• 30 Mei 2018 - 08:02

Irma Van Der Veen:

Hallo allemaal

Wat een belevenis daar in Moldavië, en wat fijn dat we mee kunnen lezen.
    Gezellige foto's, ik zie een vrolijke groep mensen.
    Jullie zijn daar goed bezig.
    Veel plezier daar met zijn allen, leuk dat de kinderen uit Moldavië ook zo genieten van de extra aandacht die ze daar van jullie krijgen.
    Jullie zijn een top team.

• 30 Mei 2018 - 08:23

Oma Ada :

Hallo allemaal jullie vermaken je wel leuke foto"s
    Geniet er van

Jeffrey zet hem op

Groetjes aan allemaal.

Oma Ada .

• 30 Mei 2018 - 08:54

Oma Elly En Opa Jan:

WAT FIJN OM TE LEZEN DAT JULLIE NAAST EEN SERIEUZE TAAK DE MENSEN OOK KUNNEN AMUSEREN EN LEREN DAT JE MET EEN PAAR BALLEN EEN GOEDE ONTSPANNING KUNT CREËREN. fLEUR JE HEBT ZELF PLEZIER EN ONTSPANNING GEVONDEN BIJ DIE CIRCUSSCHOOL, MAAR KUNT DIT NU OOK OVERBRENGEN OP ANDERE MENSEN. WIJ VERHEUGEN ONS AL OP DE UITVOERING MET DE CIRCUSSCHOOL OP 9 JUNI. WAT ZIJN WE TROTS OP JE!!!!!!!!!!!
    JULLIE HEBBEN OOK FIJNE FOTO'S MEEGESTUURD EN DAAR ZIEN WE OOK OP HOE ER GEWERKT WORDT AAN HET PROJECT. HALEN JULLIE DEZE WEEK JE DOEL? IS ER AAN HET PROJECT OOK NOG FLINK GEWERKT NADAT JULLIE HET VORIG JAAR VERLATEN HEBBEN?
    WIJ WENSEN JULLIE ALLEN NOG EEN ONTSPANNEN, SFEERVOLLE EN VOLDANE WEEK TOE MET FIJNE HERINNERINGEN AAN EEN WAARDEVOL PROJECT IN MOLDAVIË.
    FLEUR KAN NOG MEER KUNSTJES, GEEF HAAR MAAR EENS EEN EENWIELER OF EEN PAAR JONGLEERKEGELS!!!! MAAK ER EEN GEZELLIGE TIJD VAN MET KAMPVUUR EN OUD HOLLANDSE LIEDJES EN HUMOR.
    GROETJES AAN ALLE HARDWERKENDE EN STOERE HOLLANDERS VAN DE OMA EN OPA VAN FLEUR.

• 30 Mei 2018 - 10:23

Esther:

Ha luitjes,

Wat een leuk verhaal. Moest even goed lezen, anders snapte ik er de ballen niet van ;0
    goed bezig jullie!
    Connie, ik heb Hanneke en Diesel de groeten gedaan, je krijgt de hartelijke groeten terug.
    En Kayleigh, heb jij jouw nieuwe jurk al geshowd daar?
    Hier is heel warm. De tuin op de Hartensprong heeft een opknapbeurt gehad en Kayleigh, het aanstampen van het gras heeft goed geholpen, het ligt er nog steeds prima bij.
    Allemaal de hartelijke groeten!

Esther

• 30 Mei 2018 - 15:23

Martin,bianca,jordi Verhoeks:

Hoi allemaal
    .Dat is nog eens een mooie groeps foto.
    Misschien kunnen jullie straks allemaal wel jongleren.
    Het ziet er allemaal wel goed uit.
    Allemaal de groetjes.

Bianca

• 30 Mei 2018 - 16:28

Denise Van Schaik:

hallo allemaal.

wat leuk om te lezen hoe het gaat. en goed bezig allemaal. Fleur leuk dat je ze probeert te leren hie ze moeten jongleren. dat kan je super goed ik heb het ook deels door jou geleerd. ik weet zeker dat het iemand gaat lukken. en anders laat jij het hun nig vaak zien. wat voor jou ook lekker ontspannend is. fijn om te lezen en leuk dat je zo'n mooi verhaaltje hebt getypt. leuk hoor fijn dat we via deze site jullie kunnen volgen. nog heel veel succes met het bouwen.

heel veel liefs Denise de vriendin van Fleur.
    jongleerse en bouwse.

• 30 Mei 2018 - 16:28

Denise Van Schaik:

hallo allemaal.

heel veel liefs Denise de vriendin van Fleur.
    jongleerse en bouwse.

• 30 Mei 2018 - 20:16

Mels:

Tja de bal is rond en kan alle kanten op.

Maar goed het balletje kan raar rollen.

Nou de balluh!

• 31 Mei 2018 - 16:29

Hessel:

Ha Fleur en blauwe bal! Wat een leuk verhaal. Heel veel plezier met alle leuke, avontuurlijke en gezellige activiteiten.

Ik hoop dat jullie veel plezier maken!

Hartelijke groeten van Hessel

• 01 Juni 2018 - 12:44

Noël:

Hallo allemaal,

Wat een ontzettend mooi project. Hopelijk zijn inmiddels alle spullen aangekomen die jullie vanuit Nederland hadden geregeld voor de kinderen. Trots om te zien wat jullie daar met elkaar voor die kinderen realiseren. Trots op jou Fleur!!!!

Groetjes Noël

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017