Met mijn mooiste jurk aan - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu Met mijn mooiste jurk aan - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

Met mijn mooiste jurk aan

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Manege

27 Mei 2018 | Moldavië, Crasnoarmeiscoe

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we een rustige dag gehad. Vanmorgen hebben we onze mooiste jurken aan getrokken, want we gingen naar de kerk. De kerkdienst duurde best lang, namelijk twee uur. Daarna hadden we lunch. We hadden soep met aardappelen erin en rijst met kip. Ik vond het heel erg lekker.

Na de lunch vroegen de vrijwilligers van het dagcentrum of we mee wilden doen met een spel. Het was een soort levend mens-erger-je-niet. Ik vond het niet zo leuk, omdat je moest slaan met een riem en daar houd ik niet zo van. De spelletjes in Moldavië zijn vaak wat wilder dan bij ons.

Eind van de middag zijn we naar de plek gewandeld waar het dagcentrum staat die we aan het bouwen zijn. Onderweg kwamen we heel veel mooie paarden tegen met veulentjes. Ook zagen we heel veel schapen, koeien, klafjes en kuikentjes. Fiep was gezellig meegewandeld.

Toen we aan kwamen lopen bij de bouwplek, viel me op dat de mensen nog verder hadden gebouwd. En dat vond ik heel erg leuk om te zien. Er kwamen al wat kinderen ons gedag zeggen. We herkenden hen nog van de vorige keer en zij herkenden ons nog.

Het leukste aan de dag vond ik de wandeling en dat de mensen zo lief zijn voor ons. Ik vind het ook heel erg leuk dat Fiep, de hond van Hein en Christien, mee is.

Fijne dagen allemaal en groetjes Kees (Kayleigh Udema)

• 27 Mei 2018 - 18:10

Nicole:

Wat heb je een leuk stukje geschreven Kayleigh.
    En wat zijn ze al ver gevorderd. Dat wordt nog moeilijk voor jullie om op die hoogte verder te gaan.
    Was zeker wel leuk voor de mannen om jullie allemaal in een jurk te zien.
    Hier heeft het vandaag verschrikkelijk geplenst, hopelijk krijgen jullie wat stabieler weer.
    Groetjes Nicole

• 28 Mei 2018 - 07:07

Monique Van Den Anker:

Wat een mooi stukje over je indrukken heb je geschreven Kayleigh, en ik kan me helemaal voorstellen dat je het heerlijk vindt dat Fiep erbij is. Kan je dan lekker mee knuffelen! Veel succes en plezier allemaal, en zet op! XXX

• 28 Mei 2018 - 10:14

Harmke:

Geweldig joh. Mooi wat jullie meemaken. Veel plezier en werkze

• 28 Mei 2018 - 10:16

Hessel:

Ha Kayleigh,

Wow, wat heb jij een leuk stukje geschreven zeg!! Goed gedaan!

Wat goed dat jullie je mooiste jurken hadden aangetrokken voor het bezoek aan de kerk. Dat vonden de mensen in Crasnoarmeiscoe vast heel erg fijn!

Heel veel plezier in deze komende week! Geniet van de mooie mensen, van het knuffelen met Fiep, en alle mooie dingen die jullie mogen gaan doen.

Hartelijke groetjes aan de groep,

Hessel Loonstra

• 28 Mei 2018 - 11:44

Denise Van Schaik:

leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben. en leuk dat de mensen zelf ook verder gebouwd hebben aan de bouwplek. mooie vooruitgang. maak er wat moois van allemaal. en fleur zet hem op. tot binnenkort.

liefs Denise

• 28 Mei 2018 - 12:50

Samantha (tante Van Kayleigh):

He kayl

Goed om te lezen dat het goed gaat en dat je het weer leuk vind.
    Je hebt vast al vrienden gemaakt met de dieren die jullie zijn tegen gekomen en anders heb je iig fiep om mee te knuffelen.

Veel plezier en geniet ervan lieverd.

Xxx tante Albert en syenna

• 28 Mei 2018 - 21:35

Priscilla :

Hey Dappere Dodo Kayleigh!

Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je je zo vermaakt hebt vandaag.
    Hoe is het met de varkentjes?
    Heb je inmiddels al weer nieuwe biggetjes om mee te knuffelen?
    Dieren maken je blij, ik heb ook gelezen dat de tompouce taart klaar stond voor jullie bij aankomst.
    Je hoopte al stiekum op de taart hé? Dat was smullen zeker.
    Heel veel plezier lieverd!

Dikke kus van mam en milou

• 29 Mei 2018 - 09:56

Marielle:

Hoi Kayleigh,

Dat klinkt gezellig! Zoveel dieren, lieve mensen, kinderen die je nog kende van vorig jaar en lieve kleine Fiep.

Veel plezier daar!

• 31 Mei 2018 - 21:51

Rob:

Wat een leuk stukje! En ik snap het helemaal: het is leuker om te wandelen tussen de dieren dan 2 uur stil te zitten. En super om te lezen dat de mensen zo lief zijn voor jullie!

• 02 Juni 2018 - 15:17

Helma Wouterse:

Hallo mensen van de Hartehoeve,

Wat is de bouw van het huis al ver gevorderd, compiimenten voor jullie inzet!!
    Leuk om jullie te volgen en een hele fijne week samen nog toegewenst.

Groetjes Helma(moeder van Tjalling)

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017