Veilig aangekomen - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Ons allemaal

Blijf op de hoogte en volg Manege

26 Mei 2018 | Moldavië, Crasnoarmeiscoe

Even een snel berichtje vanuit het vertrouwde kamphuis in Crasnoarmeiscoe. Het was een lange reis. We zijn bijna 12 uur onderweg geweest en hadden zo'n strakke planning dat we alleen in de bus en het vliegtuig even bij konden komen.

De grensovergang van Roemenië naar Moldavië ging gelukkig soepel en snel.

En ineens reden we Moldavië in... de 5 mensen die dit jaar voor t eerst mee zijn waren wel erg onder de indruk van de andere wereld waarin we beland zijn. Alsof we terug in de tijd zijn gereisd: onverharde wegen, paard-en-wagen, waterputten en mensen op blote voeten.

Toen we aan kwamen rijden in crasnoarmeiscoe rende Micha, die we nog kennen van vorig jaar, met ons mee en zwaaide vrolijk. Luba, Maria en Rija renden naar buiten en knuffelden ons hartelijk. De tafel stond vol met heerlijk eten en als toetje de tompoucen waar we al maanden naar verlangen!

Nu zitten we nog even na te praten over alle nieuwe indrukken... morgen zullen nog meer vertellen en wat foto's plaatsen.

• 26 Mei 2018 - 19:11

Irma Vermeulen:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Nu kan dit avontuur gaan beginnen.
    Heel veel plezier met elkaar, fijne vakantie.
    Speciaal voor Naomi, een dikke kus van Wout en Irma

• 26 Mei 2018 - 19:28

Martin Verhoeks:

Hoi allemaal
    Fijn dat het goed is gegaan.Geniet er maar van,

Groetjes uit tiel

• 26 Mei 2018 - 20:50

Nicole:

Wat fijn dat jullie al weer gelijk zo hartelijk welkom zijn geheten. Een feestderen herkenning,kan ik me zo voorstellen.
    Alle eerste indrukken en veranderingen en tot je binnen laten komen en dan lekker bijkomen van de lange reis.
    Hopelijk valt de temperatuur mee.
    Slaap lekker allemaal en ga er weer een te gekke tijdvak maken!
    Hein en Nicole (ouders Fleur).

Dikke knuffel meid! We zijn trots op je.

• 26 Mei 2018 - 21:42

Yvette:

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn.
    Het was vandaag erg stil op de manege.
    Veel plezier

• 26 Mei 2018 - 21:47

Priscilla:

Wat was ik blij dat ik een Appje kreeg dat jullie goed zijn aangekomen, stiekum vond ik het net als vorig jaar erg spannend.
    Maar erg dapper en knap van Kayleigh dat ze ook dit jaar de uitdaging weer aangaat.
    Ik ben erg trots op haar.
    Maar ook op jullie, wat een goed team bij elkaar!
    Ik wens jullie allemaal heel erg veel succes en heel veel plezier.
    Kayleigh heeft zich erg verheugd op de tompouce taart dus dat komt wel goed.
    Tot snel allemaal!
    Groetjes Priscilla & Milou ( mam en zusje van Kayleigh).

• 26 Mei 2018 - 21:56

Frank En Karin Immens :

wat fijn voor iedereen om na zo'n lange zware reis.....dat jullie allemaal goed zijn aangekomen,en warm onthaal kregen.
    nu een goede nachtrust en een nacht goed uitrusten.
    we blijven jullie verhalen volgen,......en hopen dat de mensen van daar en ook jullie een geweldige en productieve tijd cq ervaring gaan meemaken.fijne avond voor iedereen en weet zeker dat het een positieve levenservaring voor 2 totaal verschillende werelden kunnen worden.
    gr frank en karin immens

• 26 Mei 2018 - 22:21

Ilse En Alain :

Hey lieve Noami., goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.. Succes verder. We gaan je volgen.liefs ilse en paps

• 27 Mei 2018 - 14:38

Antoinet:

Heel fijn dat jullie goed zijn aan gekommen geniet er ook van wetkse alle maal

• 27 Mei 2018 - 15:08

Jaimey (broer Van Kayleigh):

Heel fijn dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Kayleigh had er heel veel zin in om weer naar Moldavië te gaan dus ik ben ervan overtuigd dat ze zich erg gaat vermaken!
    Ik ben heel erg trots op je lieverd!
    Ik hou de blog in de gaten de komende week
    Ik zie je snel weer!

Dikke kusjes van je broer, papa, shirley en charissa ❤️

• 27 Mei 2018 - 16:12

Hartenzorg Brabant:

Leuk om zo mee te mogen genieten van jullie avontuur. We kijken er al naar uit om volgend jaar ook een delegatie mee te kunnen sturen!!! Groet namens het team van Hartenzorg Brabant !!!!

• 27 Mei 2018 - 17:07

Gerri :

Reis gelukkig goed gegaan. Mooi om te lezen dat jullie zo welkom geheten zijn. Heb het goed met elkaar. Het zal vast heel intens zijn. Lieve groet, gerri

• 28 Mei 2018 - 10:11

Hessel:

Ha toppers!

Wat fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Welkom (terug) in Crasnoarmeiscoe!! Geniet van de tijd die jullie daar (weer) mogen zijn!

Hartelijke groeten, ook namens het team van Livingstone,

Hessel Loonstra

• 28 Mei 2018 - 10:44

Karl Opa Van Kayleigh:

fijn dat jullie allemaal goed zijn aan gekomen, kayleigh ben jij de verslag gever,
    leuk dat wij mee kunnen genieten en kijken hoe jullie het doen,
    en ons op de hoogte houden van de voor uitgang
    jij doet het toch maar mooi wand regelen kun jij wel,
    werkse allemaal en maak er wat van

groet van opa en oma van kayleigh

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017