Geelzucht en het mysterie van de verdwenen koffer - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu Geelzucht en het mysterie van de verdwenen koffer - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

Geelzucht en het mysterie van de verdwenen koffer

Door: Rick, Fleur en Berdien

Blijf op de hoogte en volg Manege

29 Augustus 2019 | Moldavië, Crasnoarmeiscoe

Het heeft vannacht flink geonweerd dus na een nacht met weinig slaap stond iedereen vanochtend fris en fruitig klaar voor vertrek. Lang naar uit gekeken en vandaag was het dan eindelijk zover! We kregen een mooie toespraak van Christien en de nodige support van mensen die ons kwamen uitzwaaien

Eenmaal op weg gingen we voorspoedig van start, maar we waren nog niet ver over de Duitse grens en het eerste oponthoud was er in de vorm van file. Alsnog ruimschoots op tijd arriveerden we op het vliegveld van Düsseldorf. Achteraf was die ruime tijd onze redding doordat er problemen waren met het inchecken van de bagage. Veel tijd en geduld verder, alle mensen en bijbehorende bagage ingecheckt, hebben we een eindsprint naar het vliegtuig gemaakt waar we opnieuw tegen oponthoud liepen doordat Yvette een wel erg verdacht gummetje bij had.

In Kiev aangekomen was de honger groot en hebben we heel vlug wat gegeten om opnieuw haastend richting vliegtuig te gaan. Daar bleek dit keer niet wij maar de vlucht vertraging te hebben. De korte vlucht ging voorspoedig en optimistisch arriveerden we in Chisinau. Bij het ophalen van de bagage bleek een van ons met moeite ingecheckte koffers verdwenen. Dit mysterie wordt vervolgd, morgen neemt Victor contact op met het vliegveld. Na een gezellige twee uur durende busreis kwamen we aan in Crasnoarmeiscoe waar we een lekker bordje eten en een hartelijk welkomn kregen waarop we vervolgens lekker ons bed in duiken.

Terugkomend op de titel van deze blog; grappend maakten we vandaag de opmerking dat met al ons oponthoud en niet overal even medewerkenden en denkende mensen dat we door onze shirts geelzucht opriepen bij anderen. Desondanks ook erg veel leuke reacties en vooral heel veel zin om morgen te gaan beginnen! Slaap lekker allemaal!

• 30 Augustus 2019 - 00:04

Monique Van Den Anker:

Ik ben erg benieuwd naar dat gummetje en de verdwenen koffer. Vol spanning wacht ik af. Slaap lekker allemaal! X

• 30 Augustus 2019 - 05:46

Karin Immens :

Fijn dat jullie, ondanks de geelzucht een verdacht gummetje, en een vermiste koffer een gezellige groep en bus reis hebben gehad.... Ben heel erg benieuwd als yvette thuis komt, naar haar verhaal daar achter.... Maar voor nu moeten jullie een week goed uitzieken van de geelzucht..... Goed zweten door hard te werken schijnt te helpen.
    Succes met jullie werk in Moldavië en vergeet niet te genieten.
    Groetjes karin xxx

• 30 Augustus 2019 - 08:20

Antoinet:

Ben blij dat jullie goed aan gekommen zijn
    Nu.goed aan het werk dat de.klus goed eindigt dit jaar
    Heel veel suc6 genieten en werken staan dicht bij elkaar
    Gr an

• 30 Augustus 2019 - 09:30

Christien :

Hebben jullie goed geslapen na de lange reis? Ik zag in gedachte de eerste klodders havermoutpap al op Jasons bordje liggen. En hebben jullie nu zomaar een nieuw toitel? We zien uit naar jullie verhalen die meer en meer vertrouwd zijn maar toch ook steeds weer nieuw. Dikke Moldavische knuffels voor jullie allemaal.

• 30 Augustus 2019 - 09:57

Jolijn :

Goedemorgen! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Reizen is altijd een avontuur.. maar erom blijven lachen is de kunst! knap hoor, hoe jullie dat doen.

Ik heb zojuist de blog gefixt, dus jullie kunnen ook weer foto's posten. Dat is natuurlijk vooral eigen belang, want ik ben heel benieuwd naar hoe het er nu uit ziet daar. Vooral op de bouw. Veel plezier vandaag met alle ontmoetingen!

Tot snel! x Jolijn

• 30 Augustus 2019 - 15:14

Jordy Van Schaik :

Ha hallo allemaal toch nog spanning ook al ben ik er niet bij haha.
    Hoop dat dylan mijn taak opneemt met de wekker zetten om het uur vanaf half 5 want er moet natuurlijk wel gewerkt worden allemaal veel succses geniet lekker van de tompouchen en het gat in de grond succses Mvg Jordy

• 30 Augustus 2019 - 17:32

Naomi:

Wat super hoop dat jullie goed hebben geslapen
    Wel balen dat niet alles goed ging. Veel plezier ik zal aan jullie denken
    Groetjes naomi

• 30 Augustus 2019 - 17:56

Regina:

nou wat een verhaal nu al met een verdwenen koffer ik hoop dat jullie goed geslapen hebben en vandaag fris en fruitig konden beginnen aan de eerste werkdag hier is het nog mooi weer.
    en bij jullie?

xxx regina

• 30 Augustus 2019 - 19:31

Lianne:

Haha Yvette, je moet ook niet van die verdachte spullen meenemen

• 30 Augustus 2019 - 19:41

Lianne:

Gelukkig was dat het maar..Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad.Groetjes lianne

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017