Voorbereidingen voor de reis - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor de reis - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor de reis

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Manege

01 Mei 2018 | Nederland, Geldermalsen

Graag stel ik je even voor aan de nieuwe Moldavië groep! Dit jaar gaan Fleur, Karlijn, Kees (de bijnaam van Kayleigh Udema), Jason, Jordy, Dylan, Regina en Connie gaan voor de tweede keer mee. "Hoe zou het zijn met Maria en 'Johnny'? ", vragen ze zich af. Het is leuk om hen en alle andere vertrouwde gezichten weer te mogen ontmoeten in mei! Voor Ron, Kayleigh, Rick, Jeffrey en Naomi wordt het de eerste keer dat ze mee gaan op avontuur. Voor hen is het vooral nog heel spannend: "hoe zou het daar zijn?"

We beloven snel een nieuwe groepsfoto te posten. Nu zijn we nog even druk met de voorbereidingen.... en daar hebben we gelukkig wel foto's van! (Die posten we zo!)

Afgelopen zaterdag ging er een kar vol met kleding, dekens, speelgoed en spelletjes naar Moldavië toe. Via het fruitbedrijf tegenover ons kwamen we in contact met een paar Moldaviërs die voor ons wel een karretje naar Crasnoarmeiscoe wilden brengen. Victor heeft belooft de spullen op te wachten en veilig op te bergen tot wij op 26 mei weer gaan. Op 12 mei zal een tweede kar vol spullen richting Moldavië vertrekken. We verzamelen dus nog kleding (4 t/m 12 jaar), dekens, jassen en schoenen om 12 mei mee te geven naar Moldavië!

Ondertussen halen we met de groep geld op voor Moldavië. Er is veel geld nodig voor bouwmateriaal, knutsel- en speelmateriaal en een gezonde maaltijd voor de kinderen. De scholen De Kom en De Kubus in Druten hebben met een sponsorloop superveel geld opgehaald! Daar zijn we heel blij mee. Ook de Kerstmarkt, Lentefair bij de Leidsche Hoeven, flessenactie van BSO HartenTroef heeft al veel opgebracht.

Victor heeft ons al een foto gestuurd van hoe de bouw vordert. Dat motiveert ons om door te gaan met acties voeren.

In samenwerking met de Rotary, organiseren we donderdag 3 mei een spelmiddag: Ontsnap uit de escape-stal, knutsel een stokpaardje, ponyritjes, een springwedstrijd en nog veel meer te beleven op de HartenHoeve vanaf 13.30 uur. Aansluitend is er een barbecue en Bingo met mooie prijzen. Iedereen is welkom! Kijk op www.hartenhoeve.nl/acties

• 01 Mei 2018 - 13:17

Antoinet:

Heel veel sux6 met zijn alle

• 01 Mei 2018 - 13:26

Irma Van Der Veen:

Super, wat een mooi initiatief, ik wens jullie een.mooie vakantie toe in Moldavië.
    Succes met het verder bouwen.
    Veel plezier daar met zijn allen

• 01 Mei 2018 - 14:57

Priscilla:

Super leuk.... Kayleigh Kees

• 01 Mei 2018 - 15:10

Erna:

Wat super gaaf dat jullie weer gaan, Kayleigh je bent een topper

• 04 Mei 2018 - 09:57

Hessel:

Ha toppers van de Hartenhoeve!

Wat zijn jullie goed bezig! Ontzettend leuk om gisteren bij de spelmiddag en bbq te mogen zijn. Heel veel succes met de laatste voorbereidingen! Geniet van jullie reis!!!

Ik ga jullie volgen!

Hessel Loonstra (Livingstone)

• 10 Mei 2018 - 09:54

Adaverhoeks:

Succes Jeffrey gr Oma
    Geniet ervan

• 22 Mei 2018 - 08:51

Rob Vd Brink:

Geweldig dat jullie weer gaan! Kayleigh (Kees) we zijn super trots op jou! De tweede keer je inzetten voor dit goede doel, het zal een leuk weerzien worden! En wat zullen de mensen daar blij zijn! Heel veel succes allemaal!

• 22 Mei 2018 - 14:11

Maria Van Meerten:

Ik wil jullie allemaal succes wensen
    Echt dankbaar werk super tof
    Dat jullie je zo inzetten voor ze
    Ben trots op jullie
    Zet hem op
    Gr Maria

• 24 Mei 2018 - 18:19

Anita De Bie:

Hoi wat fantasie. Dat jullie weer gaan veel succes. En jordy jij ook topper

• 24 Mei 2018 - 18:42

Daphne:

Wat mooi dat jullie weer gaan hoop dat de kids mogen genieten van de schoenen en kleding. Heel veel succes Jordy

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017