vermoeiend maar wel leuk - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu vermoeiend maar wel leuk - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

vermoeiend maar wel leuk

Door: Kayleight

Blijf op de hoogte en volg Manege

06 September 2017 | Moldavië, Crasnoarmeiscoe

Gisteren was een leuke dag.
Eerst was ik moe na het bouwen smorgens. Eigenlijk wilde ik sniddags niet mee naar de kinderen. Maar ik ging toch mee omdat het wel leuk is voor de kinderen om dingen met ons te doen. En toen werd het toch heel leuk.

We hebben van kunstleer tasjes gemaakt. Ik deelde de  spulletjes mee uit. En ik hielp mee met het vastknopen bij de kleintjes. Ze vonden de stickertjes die ze er op mochten plakken echt heel leuk. De tasjes zagen er heel leuk uit.

s Avonds gingen we weer in groepjes het winkeltje leegkopen. Nu is er helemaal geen chips en geen frisdrank meer. Ik heb er ook iets leuks voor mezelf gekocht. Alles is heel goedkoop. En ze hebben hier geen euro's maar Lei's. Ze hebben nog wel sigaretten en drank. Want dat mogen wij hier niet kopen. Als je hier een biertje koopt krijg je er een borreltje bij.

Ik vind het leuk om dit mee te maken: Kinderen blij maken en het opvangcentrum bouwen.
Het is ook vermoeiend. Dus nu ga ik nog even uitrusten. Want vandaag zijn we met 5 meiden en de tolk smorgens 'thuis' gebleven om de kleren te sorteren en het kinderprogramma verder klaar te maken.

Groetjes voor iedereen en ook voor mijn klas in Tiel.
Kayleigh.

  • 06 September 2017 - 14:26

    Ronald:

    Heel goed van jou om toch maar te gaan naar de kinderen, dan zie je toch dat je weer energie krijgt van de leuke middag knutselen....en de voorraad in het winkeltje moet weer aangevuld worden voor die rijke Nederlandse mensen.... succes nog allemaal....

  • 06 September 2017 - 15:04

    Samantha:

    Fijn om te lezen dat je het leuk hebt en dat je toch doorzet om de kinderen een leuke middag te bezorgen.
    Dus jij hebt het winkeltje leeggeshopt daar ben je toevallig heel goed in he

  • 06 September 2017 - 15:08

    Samantha:

    Veel plezier en succen allemaal
    Groetjes terug....

  • 06 September 2017 - 16:18

    Antoinet:

    wat goed van jou karlijn dat je tog door zet je mag trots op je ijgen zijn en voor de kinderen is het ook luek als je mee doe ik niet te veel shoppen daar he hahahahaha gr an

  • 06 September 2017 - 17:59

    Opa Van Kayleigh:

    hallo allemaal leuk te horen dat jullie het naar je zin hebben en dat het werk maar goed mag gaan
    we zien kayleigh ook goed werken en kunnen zien dat ze er zin in heeft,als ze maar mensen kan helpen
    dan vindt ze het leuk,en met het knutselen kan je rustig aan kayleigh overlaten dat kan ze wel
    en met kinderen om gaan dat is heel belangrijk voor ze, succes allemaal en veel plezier na het werk

    opa

  • 06 September 2017 - 18:23

    Kayleigh:

    hoi opa en oma, ik vind het heel leuk hier. ik mis jullie wel hoor. wat lief dat jullie hebben gereageerd. liefs kusjes Kayleigh

  • 06 September 2017 - 18:44

    Jaimey (broer Van Kayleigh):

    hey lieverd,
    fijn om te horen dat je het leuk hebt!
    aan het begin maakte ik me wel zorgen dat me kleine zusje zo ver van huis ging, maar nu ik weet dat je het super naar je zin hebt ben ik weer gerust gesteld.
    Goed kijken bij de bouw he, dan kan je mij altijd helpen met een klus :p
    Lief dat je de kinderen helpt met knutselen, dat is echt iets voor jou, je bent ook altijd heel behulpzaam!
    Rust nu nog maar lekker uit en morgen weer van een nieuwe dag genieten, slaaplekker alvast xxx
    heeeel veel plezier nog en ik zie je snel XXX

    een heeeeeele dikke kus van mij <3


  • 06 September 2017 - 19:50

    Patricia Bosman :

    Hey kayl en de rest vd groep

    Leuk om al die verhaaltjes en foto.s te zien .
    Kanjers zijn jullie
    Kayl veel plezier nog ❤you .
    Dikke kus Patricia

  • 06 September 2017 - 20:53

    Priscilla :

    Lieve Kayleigh,
    Wat ben ik ongelooflijk trots op jou!
    Je bent zo goed bezig, wat een leuke foto's.
    Van wie zou je dat shoppen toch hebben

  • 07 September 2017 - 09:48

    Patrick:

    Hey Kayleigh.. wat een topper ben jij

  • 07 September 2017 - 09:52

    Patrick:

    Hey Kayleigh! Wat een topper ben jij! Goed hoor wat jij en de groep allemaal doen daar. Ben echt heel trots op jou.
    Kijk je goed uit en pas goed op jezelf.
    Love en miss you.

  • 13 September 2017 - 15:25

    Erna:

    Zit alle verslagen te lezen, ja sorry nu pas. Kayleigh en de anderen ook natuurlijk wat ben je goed bezig zeg, ik ben echt trots op je. Wat doen jullie veel goeds daar voor de kinderen die het minder goed hebben dan jullie. Dikke kus van je "oma" Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017
Verslag gelezen: 897
Totaal aantal bezoekers 38717

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 05 September 2019

Verder bouwen in Moldavië augustus-september 2019

26 Mei 2018 - 06 Juni 2018

mei - juni 2018 verder bouwen

31 Juli 2017 - 14 September 2017

sept. 2017 bouwen aan het fundament

Landen bezocht: