Een leuke geslaagde dag! - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu Een leuke geslaagde dag! - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

Een leuke geslaagde dag!

Door: Kayleigh

Blijf op de hoogte en volg Manege

01 September 2019 | Moldavië, Crasnoarmeiscoe

Gisteren werkte waarbenjij.nu niet mee dus vandaar nu het verslag van gisteren in plaats van gisterenavond. Het internet is hier wat trager ;) Foto's uploaden kost ook nog wat moeite, we zijn er mee bezig!
Hierbij Kayleigh haar verslag van gisteren:

Wat een volmaakte leuke dag hadden we vandaag!
‘s ochtends lekker gegeten en daarna lekker aan het werk gegaan op de bouwplek en met de kinderen.
we hebben vooral de kinderen erg goed vermaakt we hebben voornamelijk touwtje gesprongen,gekleurd,en met ze gevoetbald.
Daarna rond de middag hebben we koolsoep gegeten wat erg lekker was!

verder op de middag hebben we nog hard gewerkt op de bouwplaats.
later op de middag waren wij nog even lekker wezen zwemmen lekker afgekoeld dus!
Toen we weer onderweg naar huis gingen (met de bus van victor)hebben wij ondertussen nog gestopt om watermeloenen op te halen op land.
Nu hebben we lekker gegeten rode bieten salade,macaroni,kip en gehaktballen,
Het eten smaakt hier zo lekker.
Toen we ondertussen klaar waren met eten vroeg fleur aan één van de kook moeders of wij vanavond nog napoleon taart kregen maar de kook moeders zijden dat we het dus morgen zouden krijgen.maar ondertussen hadden de kook moeders en victor een geweldige verassing voor ons en raadt eens wat het was...NAPOLEON TAART!!!waar fleur en kayleigh vooral echt dol op zijn!
Ondertussen hebben wij nog lekker gedouched in houten hokjes en heeft kayleigh (ik dus)kennis gemaakt met wat hele leuke schattige kittens waar ze ondertussen verliefd op is geworden! nu dan maar lekker gaan genieten van de enige echte napoleon taart! liefs uit moldavië en welterusten iedereen!

• 01 September 2019 - 07:43

Christien :

Wat een mooi bericht Kayleigh op de vroege zondag morgen hier: een volmaakt leuke dag. Herkenden de kinderen je nog? Doe ze maar de groeten van die vreselijke enge hond Diep. Die ligt nu nog te snurken. Bij jullie is 't al een uur later. Gaan jullie je een beetje gedragen in de kerk? Denk aan jullie tijdens een dienst hier met een gebedje voor jullie daar en al die koters die jullie tegen komen. Liefs voor allemaal.

• 01 September 2019 - 08:35

Patrick Papa Van Kayleigh:

Goed bezig :-) . Mooi om te lezen dat het zo leuk is daar.
    Pas wel op dat Kayleigh de katjes niet meeneemt he.. want dieren is ze gek op.

• 01 September 2019 - 08:42

Joost En Jolijn :

Watermeloen van het veld, het eten van de kookdames én Napoleon taart. Daar mag je ons wel wakker voor maken. Zó lekker allemaal! Er wordt weer goed voor jullie gezorgd! Karlijn, zijn er ook weer heerlijk zoete tomaten?

Zo te zien is de waterput er ook nog steeds. Hopelijk stond dit jaar wel alles klaar om zo te kunnen beginnen? Of hebben ze zich aan de traditie gehouden en moeten jullie nog even geduld hebben?

Kayleigh heeft weer baby diertjes gevonden! Kittens zijn waarschijnlijk wel wat makkelijker te vangen dan biggetjes. Joost heeft nog spierpijn van het rennen... Haha!

Fijne dag vandaag. Sterkte in de kerk tijdens de lange zit! En geniet daarna van de vrije dag met hopelijk nog een duik of mooie wandeling.

• 01 September 2019 - 09:46

Karl Opa Van Kayleigh:

hallo allemaal fijn dat jullie het naar jullie zin hebben en leuke spelletjes doen dat is beter dan op de telefoon zitten, het zal wel warm zijn maar dan ga je het avonds zwemmen dat is een lekkere afkoeling en leuk,
    lekker eten daar houden jullie wel van dat zal daar wel lekker verzorgt worden door de kook moeders,
    want jullie horen er nu ook ,kayleigh jij heb het ook naar je zin nu je met de poesjes kunt spelen en kan helpen, dat ben jij onze kayleigh veel plezier en werkse groetjes Opa en geniet er van week is zo om

• 01 September 2019 - 11:50

Catrien Oma Van Kayleigh:

Wat leuk dat berichtje van kayleigh
    Fijn dat je het zo naar je zin heeft
    En hart werken kan jij ook wel en van lekker
    Eten ook vooral de taarten en heerlijk zwemmen daar
    Naar hart werken want plezier makenhoort er ook bij
    En kayleigh geen poesjes mee naar huis smokkelen

• 01 September 2019 - 12:42

Regina:

wat een leuk bericht en vat een verassing die Napoleon taart die is altijd erg lekker al het eten trouwens ik ben erg benieuwd naar de volgende blog ik volg jullie op de voet maar wel ondertussen met me pootje omhoog ben ook erg benieuwd naar al die foto's die jullie daar makken.
    geniet er lekker van alemaal.
    en een fijne zondag.

cd regina

• 01 September 2019 - 13:16

Marieke:

Erg leuk om te lezen, Kayleigh. Maar je maakt me wel nieuwsgierig naar die Napoleon taart. Bewaar je een stukje voor me? Of zorg dat je het recept krijgt, misschien kan Amar het ook maken.

• 01 September 2019 - 13:51

Hein En Nicole (ouders Fleur):

Goed te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. dit is toch wel een voorwaarde om het de kinderen ook naar de zin te maken en op de bouwplaats nog even flink er tegen aan te kunnen gaan.
    De inwendige maag wordt zo te lezen goed gevuld en nog lekker ook dus wat wil je dan nog meer. Even lekker terug in de tijd zonder mobieltje en alsof het de normaalste zaak van de wereld is even wat watermeloenen van een veld afhalen, heerlijk toch dat je ook zo kan leven. Het lijkt mij in ieder geval een stuk minder gecompliceerd.
    We hopen dat jullie vandaag een fijne zondag beleven zodat jullie er morgen weer vol frisse moed er tegen aan kunnen.
    P.s. we zijn erg nieuwsgierig wat er nog allemaal gedaan moet worden voor het gebouw officieel geopend gaat worden maar dat zullen we eerdaags wel lezen.
    Groetjes Nicole en Hein

• 01 September 2019 - 16:04

Astrid:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Liefs, Astrid

• 01 September 2019 - 19:19

Robert Wittebol :

Mooi verhaal en super leuk dat het zo goed gaat daar zet hem op daar we denken aan jullie gr Robert

• 01 September 2019 - 20:12

Mels:

Lieve allemaal,

Fijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Met al dat lekkere eten komen jullie vast rond en gezond terug!
    Wanneer ik jullie verhalen lees, dan moet ik toegeven wel jaloers te zijn op jullie als groep. Het is zo gaaf om als groep dit avontuur mee te maken! Ik wil jullie morgen veel succes wensen met het werk wat jullie te wachten staat. Ik hoop dat jullie vandaag een beetje hebben kunnen uitrusten!

Liefs van Mels

• 01 September 2019 - 22:30

Priscilla Mama Kayleigh :

Hallo Toppers!
    Kayleigh wat heb jij dat mooi omschreven zeg!
    Goed om te horen dat het eten lekker is en tja die napoleontaart!!! Dat is wel een hele bijzondere taart volgens mij, die moeten wij dan binnenkort ook maar eens gaan maken.
    Misschien kun je het recept en ingrediënten meenemen uit Moldavië

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017