Weer lekker beunen - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu Weer lekker beunen - Reisverslag uit Crasnoarmeiscoe, Moldavië van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

Weer lekker beunen

Door: Dylan, Rick en Berdien

Blijf op de hoogte en volg Manege

02 September 2019 | Moldavië, Crasnoarmeiscoe

Hallo allemaal.

Vandaag zijn we na een dagje rustig gedaan te hebben, weer hard begonnen met werk op de bouwplek. Het begint er een dagelijks ritueel te worden om de muren eerst nat te gooien zodat het metselwerk niet te snel droogt en kapot gaat. Victor had voor vandaag een katrol geregeld zodat we bouwstenen omhoog konden takelen. Dit werd uiteindelijk nog een heel karwei met veel teamwork. Victor kwam na een tijdje roepen dat we moesten rusten en drinken. Maar door elkaar af te wisselen en drinken tussendoor te geven konden we een goed tempo vasthouden.

Na de lunch waren we snel begonnen met het klaarmaken van het kinderprogramma. Dit was maar goed ook omdat we kort nadat we klaar waren al werden geroepen om weer te gaan. We hebben de kinderen vandaag trommeltjes en klappertjes laten maken en versieren. Hierbij namen een aantal meisjes het boter, kaas en eieren spel dat Fleur op haar knie had over. Ook hadden we weer een springtouw en bal mee voor het buitenspelen. Op het einde van het kinderprogramma hebben we een spel met waterballonnen en muziek gepeeld, hier genoten de kinderen zichtbaar van. Ondertussen werden de laatste stenen omhoog gehezen.

Na het eten hebben we nog een wandeling gemaakt met een groepje. Daarna zijn we bij een kampvuurtje gaan zitten om tot rust te komen.

Terugkomend op de quizvraag, hierbij onze top 3:
1. Karlijn, ze kan ze gewoonweg niet weerstaan;
2. Elsbeth, onze enige echte Truus-Tomaat;
3. Rick, jullie
voorkeur.
De nieuwe quizvraag luidt:
Door wie en tegen wie werd de volgende opmerking gemaakt: Het gaat me niet gebeuren dat deze trut eerder bij het kruis als ik!


  • 02 September 2019 - 21:35

    Jordy Van Schaik:

    Ha weer een mooie blog

    Zijn mooie woorden en daden .

    Ik denk dat yvette gaat me niet gebeuren dat die trut eerder boven is dan mij tegen Fleur mijn excuus als ik het fout heb maar ja als het wel waar is dan heeft yvette volkomen gelijk hahahah grapje

    Veel succses en natuurlijk veel plezier

    Ps dylan wel de wekker zetten nu ik Hein zelf niet kan pesten hahaha


    Mvg Jordy

  • 02 September 2019 - 21:38

    Robert Wittebol :

    Wat makkelijk dat jullie het zo omhoog konden krijgen en Rick ik mis je je nu al voor al de gespreken en dylan ik mis jou voor de lol die er is in het huis en ik hoop dat jullie snel weer terug komen en met mooie verhallen komen en daar wil ik alles van horen

  • 02 September 2019 - 21:44

    Joost En Jolijn :

    Wij denken dat Fleur dat tegen Hein heeft gezegd, aangezien zij altijd beter wil zijn dan Hein. Al zou andersom ook heel goed kunnen, omdat Hein niet tegen zijn verlies kan ;)

    Wij zijn erg onder de indruk van de foto's van de bouw! Daar mogen jullie en ook de voorgaande Moldavië gangers heel trots op zijn! Wat een mooi huis! Een warme plek in de winter en koele plek in de zomer, zo te zien.

    Fijn dat jullie de kinderen weer zulke leuke dagen kunnen geven! Succes met al het zware werk! Kanjers :)

    Liefs Joost en Jolijn

  • 02 September 2019 - 21:47

    Joost:

    P.s. Jason wat heb je met je hand gedaan?! Of wil je hiermee aandacht vragen van de mooie moldavische meiden? Ohnee ik weet t al: je bent zeker met de grasmaaier de waterput in gereden!

  • 02 September 2019 - 22:06

    Antoinet:

    Wat een mooie stukje weer en wat een gezellige
    Boel daar met de beenen tekenen luek hoor
    En wat zijn jullie hard aan het werk toppers
    Gr an

  • 02 September 2019 - 22:11

    Maria:

    Wauw!! wat een mooie foto’s en respect voor jullie kanjers.
    Elke keer ben ik weer ontzettend benieuwd naar wat jullie te delen hebben. Lees dan jullie mooie verhalen en zie dan de foto’s en kan daardoor een voorstelling maken van wat jullie beleven en mogen delen, zo toch ook een heel klein beetje bij jullie ben.

    Ik denk idd dat fleur dat heeft gezegd over hein ;-)

    Hele fijne nacht met een goede rust zodat jullie morgen weer volle bak kunnen beunen!

    Xxx Maria

  • 02 September 2019 - 22:56

    Lianne:

    Zo te horen vliegt de tijd voor jullie. Jullie zijn goed bezig. Het is hier stil zonder jullie. Ik mis het lachen en de opmerkingen die nu niet komen..heel veel plezier en succes morgen..

    Ik denk dat Fleur dit tegen Rick heeft gezegd.
    Een fijne avond en slaap wel alvast
    Groetjes lianne

  • 03 September 2019 - 00:45

    Christien :

    Wat een mooie foto's van kinderen die echt opgaan in spel en knutsel. En fijn om jullie koppen zo te zien bij verschillende acties. Maar eigenlijk had ik niet verwacht dat jullie nog zo met stenen zouden moeten slepen. Is 't voor de binnenmuren? Dat maakt dat het wel weer een echte complete bouw- en kinderwerk-ervaring is. En die opmerking is natuurlijk overduidelijk van Hein. Als ik de foto bekijk zijn er heel wat pittige trutten die de berg beklommen hebben. Tja daar valt Hein toch wel een beetje bij in het niet ondanks stoffige stoppels en stoere pet. Ik hoop dat hij het niet zei over Luba of kleindochterje. Ik heb echt m'n best gedaan om hem een beetje op te voeden, maar als ik even niet oplet... Letten jullie maar een beetje op hem en veel plezier bij werk!

  • 03 September 2019 - 07:50

    Jan Van Zanten:

    Wat een mooie verslagen van een mooie ervaring, leuk om te lezen.
    Als ik zo lees over “stenen, katrol etc.” komen de herinneringen aan Moldavië weer boven, maar ook zie ik de kinderen weer...
    Prachtig dat jullie “je steentje bijdrage”, maak er een mooie reis van, en doe vooral voorzichtig.

  • 03 September 2019 - 09:04

    Hein En Nicole (ouders Fleur):

    Succes vandaag! Hopelijk zien jullie het einde van de bouwwerkzaamheden een beetje in zicht. Maak er nog wat van.
    Oh, die opmerking lijkt me ook van Hein; maar ik ken de anderen natuurlijk niet zo goed.


  • 03 September 2019 - 09:37

    Monique Van Den Anker:

    Haha, trut klinkt herkenbaar; ik denk dat Hein dit tegen Fleur gezegd heeft!

  • 03 September 2019 - 10:10

    Regina :

    wat een verhaal weer ik ben benieuwd hoever jullie zijn op de bouw.

    het antwoord op de quiz vraag.
    ik denk dat Hein dat tegen Fleur zij.

    xx regina

  • 03 September 2019 - 10:19

    Ria En Wiel Peeters:

    Mooie foto's en leuk om al jullie verhaaltjes te lezen.
    Jason toch: kusje er op?
    Veel plezier en groetjes allemaal.

  • 03 September 2019 - 12:14

    Joeri:

    Hoi allemaal, leuk om te horen dat het zo gezellig is daar. Het is wel rustig/saai op de manege maar daar komt natuurlijk snel weer verandering in als jullie weer terug zijn. Ik hoop dat jullie voor de rest een leuke (bouw)vakantie hebben en dat jullie ervan genieten. Voor yvette; Galaxy loopt nu helemaal goed, we zijn nu bezig met spieren kweken.
    Groetjes joeri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 38800

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 05 September 2019

Verder bouwen in Moldavië augustus-september 2019

26 Mei 2018 - 06 Juni 2018

mei - juni 2018 verder bouwen

31 Juli 2017 - 14 September 2017

sept. 2017 bouwen aan het fundament

Landen bezocht: