Nog één nachtje slapen... - Reisverslag uit Deil, Nederland van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen... - Reisverslag uit Deil, Nederland van Manege HartenHoeve - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen...

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Manege

25 Mei 2018 | Nederland, Deil

Nog één keer controleren of alles van de inpaklijst in de koffer zit. Nog even naar de winkel voor een lunchpakketje en boekje. Ohjee waar is mijn paspoort? Heeft iemand mijn gympen gezien? Alles weer uit de koffer en nóg strakker oprollen, zodat er nog meer knutselspullen bij kunnen....

Morgenochtend om 6.30 verzamelen we op de HartenHoeve. Natuurlijk ben je welkom om te komen zwaaien. Om 7.00 vertrekken we met een bus naar Brussel vanwaar we naar Roemenië vliegen. Vanaf Roemenië gaan we weer met de bus verder. Dat klinkt misschien omslachtig, maar Crasnoarmeiscoe ligt vlakbij de Roemeense grens. Vanavond rond 19.00 zullen we aankomen in het dorp en kunnen we Victor en de kookvrouwen weer een dikke knuffel geven!

Tijdens de speldag op 3 mei hebben we goed gewerkt aan teambuilding met elkaar. Met dank ook aan de Rotary club Geldermalsen die ons die dag hielpen en veel succes toewensten! We zijn dankbaar voor alle mensen die spullen kwamen brengen, geld sponsorden, wijn kochten en tijdens alle acties en voorbereidingen met ons meeleefden.

We zullen in Moldavië namens jullie allemaal de groetjes doen!

Op dit moment hebben we vooral last van inpakstress en de reis is ook wel spannend. Maar we hebben er vooral heel veel zin in! We zullen proberen elke dag op deze blog een berichtje te plaatsen, dus volg ons! (Je kunt je links in het menu inschrijven voor de maillinglist, dan ontvang je een mail als wij een bericht hebben geplaatst.) We vinden het leuk dan ook berichtjes te ontvangen uit Nederland (want we nemen geen telefoon mee, dus dat wordt wel even afkicken....).

Tot snel!!

• 25 Mei 2018 - 10:46

Bets Mulder:

Natuurlijk gaan we jullie volgen .
    Jullie zijn stuk voor stuk Kanjers!!!!
    Het hele jaar druk in de weer voor deze prachtige doel.
    Wat een mooi resultaat opleverd.
    Ik wens jullie heel veel succes ! Plezier! Voldoening tijdens jullie reis en werk 10-daagse!
    Zet hem op !!!!
    Groetjes Bets

• 25 Mei 2018 - 11:37

Ike Van Zadelhoff:

Goede reis, veel plezier en hard werken he!!!

• 25 Mei 2018 - 12:49

Karin:

Hele goede reis en geniet van jullieooie werkzaamheden in Moldavië.

• 25 Mei 2018 - 17:42

Oma Elly En Opa Jan:

Fleur wij wensen jou en al je medereizigers een fantastische reis en een fijn verblijf in Moldavië.
    Wij zien met interesse uit naar jullie verslagen en wensen jullie veel succes met de werkzaamheden daar.
    Hopelijk sturen jullie ook wat foto's van al die blije gezichtjes van die kinderen daar als zij door jullie worden getrakteerd op het een of het ander.

Vele groetjes van ons uit Eindhoven

• 25 Mei 2018 - 21:45

Ilse:

Hey Naom heel veel succes daar.. Ik ben trots op je. Liefs ilse

• 25 Mei 2018 - 22:31

Nicole:

Hoi Fleur en alle andere dappere mensen,

We wensen jullie over een paar uurtjes een hele goede reis. Hopelijk verloopt alles soepel en voelen jullie je morgenavond alweer op je plekje. We wensen jullie weer een hele mooie en bijzondere reis toe.maak er SAMEN wat moois en onvergetelijks van.

Toi toi toi.
    Hein en Nicole vd Heuvel

• 26 Mei 2018 - 05:57

Helene:

Fijne reis en mooie tijd in Moldavië
    Ik zie de verhalen tegemoet

• 26 Mei 2018 - 06:30

Liesbeth En Ab:

Veel succes, Hartenhoeve kanjers! We blijven jullie volgen.
    Liesbeth en Ab

• 26 Mei 2018 - 07:29

Marjon Abbring:

Geweldig dat het weer zo ver is en dat jullie verder kunnen bouwen aan zowel de opvang als ook aan de relatie met de mensen uit het dorp. Het zal bijzonder zijn om terug te keren.
    Heel veel succes en vooral ook plezier!!
    Ik denk aan jullie en zal jullie volgen!
    groetjes, Marjon

• 26 Mei 2018 - 07:51

Karl Opa Van Kayleigh:

hallo allemaal wij wensen jullie een goede reis toe en goede aan komst ,
    maak er wat van en veel plezier,
    kayleigh veel plezier daar maar dat zal wel goed komen, opa en oma
    volgen jullie groetjes opa en oma

• 26 Mei 2018 - 08:03

Frank Immens:

heel veel plezier en maakt er wat leuks van.
    Frank en Karin immens.

• 26 Mei 2018 - 08:22

Esther :

Hoi allemaal,
    Eindelijk is het dan zover! Alles goed gegaan op het vliegveld? Iedereen zijn paspoort bij zich

• 26 Mei 2018 - 08:34

Marielle:

Goede reis!!!!

• 26 Mei 2018 - 08:36

Ria:

Geweldig! Een goede reis. Ik wens jullie een heel goede tijd toe met elkaar en met de mensen daar!

Manege

Manege HartenHoeve is in samenwerking met Victor een project gestart in Crasnoarmeiscoe, Moldavië. In dit dorp wonen ongeveer 4000 mensen. Ongeveer 50 van hen zijn gehandicapt en afhankelijk van zorg die Victor hen geeft. Nog eens 100 kinderen leven in pure armoede. Zij kunnen na schooltijd naar het dagcentrum van Victor voor leuke activiteiten en een gezonde maaltijd. De HartenHoeve steunt deze projecten van Victor financieel en praktisch. Afgelopen zomer gingen tien bewoners met een beperking en vier begeleiders naar Moldavië om daar te bouwen aan het fundament van een nieuw dagcentrum. In 2018 gaat er opnieuw een team van de HartenHoeve naar Crasnoarmeiscoe om daar verder te bouwen aan het dagcentrum en vriendschappen. We betalen zelf de reis en het verblijf, zodat al het geld dat we ophalen geïnvesteerd kan worden in het project! Wat doen we in Moldavië? Op dit moment heeft Victor geen goede ruimte om de mensen met een beperking en arme kinderen op te vangen. Het gebouw is oud, slecht geïsoleerd en er is geen stromend water of een keuken. In samenwerking met de HartenHoeve, bouwt Victor nu een nieuw gebouw met kachel, stromend water én een keuken. Daarnaast zamelen we op de HartenHoeve kleding in voor de kinderen en gehandicapten in Crasnoarmeiscoe. In de zomer is het er heel warm en in de winter heel koud. Kleding is er heel duur, dus veel kinderen liepen er afgelopen zomer in alleen een onderbroek! Kijk voor meer informatie op: www.hartenhoeve.nl/moldavie

Actief sinds 01 Juli 2017